150 års jubilæum

Her på siden kan du opleve fejringen af Klank Efterskole

”3. november 2018 er det 150 år siden, Klank Højskole blev indviet på toppen af Klank-bakken mellem Galten og Skovby. Skolen er her stadig og det har vi tænkt os at fejre.”

Således starter forordet på Klank Efterskoles jubilæumsprogram for 2018. Vi har så sandelig fejret jubilæet. I løbet af året har vi gennem 9 meget forskellige arrangementer præsenteret skolen såvel udadtil som indadtil. Der har været rigtig mange gæster og der er blevet fortalt rigtig mange gode historier til og om skolen.

Blandt årets mange spændende gæster vil vi fremhæve nogle enkelte. Der var Harald fra Harlev, der gik på Klank i 1938 og de 4 piger fra Galten fra slut 40-erne og begyndelsen af 50-erne. Datter og niece til Magne Kjærgaard (forstander fra 1938-1958). Erik Aaes’ oldebarn fra USA var på et kort besøg i foråret. Rigtig mange tidligere ansatte

Nedenfor kan du klikke dig ind og se eller gense højdepunkterne fra jubilæumsåret 2018, god fornøjelse.

Billeder fra jubilæumsfesten den 3-11-2018