Dans

på mulighedernes

efterskole

HIP HOP/MODERNE DANS

Dans har eksisteret I alle kulturer I tusindvis af år på grund af dens magiske påvirkning og positive kraft.

Vi vokser, får energi og ikke mindst fællesskabsfølelse i samvær med andre i dansen

Dans på Klank Efterskole ( 6 timer/uge )

Målgruppe

• Du er en dreng/pige der elsker dans og har stor lyst til at udvikle dig som danser (erfaring ikke et krav)
  • Du har engagement og gåpåmod
  • Du har lyst til at optræde og deltage i events/konkurrencer (erfaring ikke et krav)
  • Du vil være med til at lave koreografier (måske undervise andre.)
  • Der gives karakter på danselinjen.

Uafhængigt af dit danseniveau og erfaring, vil du få udfordring og optimale muligheder for udvikling.

Har du tidligere lidt af fysiske skader, som har det med at komme igen – bør du vælge et andet linjefag og nøjes med dans som valgfag

DANSELINIENS INDHOLD

Street (hiphop, breakdance, popping)

Ny Instruktør: Niels Berglund: Dobbelt DMmester i hiphop, 13 års danseerfaring, Planum Studios, FGU Midt, Helle’s Danseinstitut, Danceproject, ADE

Moderne/contemporary dans, teknik, smidighed, teori og koreografiarbejde, jazz og cubansk cabaret

Instruktør: Pavel El Cubano, Den Kreative Skole, Silkeborg, Dansehallerne, uddannet på Det Cubanske Musik Institut (dans/koreografi), Havana, Cuba)

World dance inspiration: Brasilianske danse (samba, sambareggae, funk) mavedans og salsa pardans.

Instruktør: Janne Rebo – Skolens dansekoordinator, uddannet idrætslærer, 30 års danse/undervisningserfaring, Sambaskolen Sambananas, Vestjyllands Højskoles sommerkurser.

Tidligere gæstelærere og kommende gæstelærere

Urban Techniques, Hip hop, House, Dancehall: Flying Steps Academy Berlin, John Nini KNS, Anna Koch, Alvilda Faber Striim, Den Danske Scenekunstskole, KBH

Latin mix, Bachata, Salsa, MJ: Steffen Tofthøj Christiansen

Burlesque Modern: Rosalia Crème, Den Nationale Kustskole, Havana, Cuba

Capoeira, poledance, Pilates, Yoga og meget mere

Instruktør erfaring – udtalelse

Mulighed for at få undervisning i og erfaring med at undervise – eleverne kan få arrangeret dansepraktik på en folkeskole, hvis de har ambitioner om at afprøve sig selv som undervisere (parvis eller alene).

Danselinjen på Tur

Inspirationstur til Bruxelles, Berlin, Hamburg, Amsterdam, London

DM for efterskoler

Dansens Dag eller lignende events

Kaufmann Cup, UDO, Hiphop International– (dansekonkurrencer)
Arrangere danse event for andre

Undervisning og danseshow på Salsatek i Århus

Flash mob et sted?

Lave show for Klank Efterskoles forældre ved forskellige lejligheder

Opleve kulturelle arrangementer m. dans.

Samarbejdspartnere:

planumcamp

facility_1

Udvikling og dedikering

Dansen kræver tid, sved og hårdt arbejde, men mest af alt kærlighed

facility_2

Faciliteter

Fitnessrum, pilates foam rollers, matter og elastikker

facility_3

Område og lokaler