ØKONOMI

DER KAN IKKE SÆTTES PRIS PÅ UDVIKLING

Det kan være svært at navigere rundt i det økonomiske ift. til et efterskoleophold, men vi vil her på siden give dig det fulde overblik.

Skolepenge

Der er selvfølgelig nogle økonomiske omkostninger forbundet ved at have sit barn på efterskole.

For skoleåret 2023/24 er ugeprisen fastsat til kr. 2700,00.
For skoleåret 2024/25 er ugeprisen foreløbig fastsat til kr. 2750,00.

Ugeprisen for skoleåret 2024/25 fastsættes endeligt et halvt år før skolestart under hensyntagen til prisudviklingen i samfundet.

Beløbet dækker alle udgifter til kost, rejser, logi og undervisningsmaterialer.
(OBS specialpris vedrørende Klank International, se nærmere længere nede i teksten)

Alle ansøgere er sikret et mindstebeløb i tilskud fra staten og støtten søges gennem efterskolen. Støttens størrelse afhænger af hjemmets indkomst.

Hvad vil det koste at have dit barn på efterskole

Betalingsberegning for skoleåret 2022-2023: Klik her

Gebyrer

Indmeldelsesgebyr: kr. 2.000
Indmeldelsesgebyret tilbagebetales ikke ved senere framelding

Depositum: kr. 0
Der opkræves ikke depositum.

Udmeldelse:
Ved afbrudt ophold betales et udmeldelsesgebyr på 3 x kr. ugeprisen

Rejser
Alle planlagte rejser er inkluderet i ovenstående priser (med undtagelse af nedenstående, hvis man vælger Klank International)

Klank International
Der opkræves en ekstra betaling til den Internationale 10. klasse på kr. 4000 for studieturen, samt kr. 750,- pr. Cambridgefag eleven går til eksamen i (2023/2024).