VÆRELSESKAMMERATER

VENNER FOR LIVET

“Ved at være sammen med andre mennesker, lærer man en del af sig selv at kende.” Elev 2015

Værelseskammerater

På Klank Efterskole betyder det meget, at du og din værelseskammerat har det godt sammen. Værelset bliver som et hjem for dig og derfor er det vigtigt, at der er en god atmosfære. Både du og din værelseskammerat skal være enige om, hvordan tingene skal fungere på værelset.

Når man bor tæt sammen, lærer man hinandens små særheder at kende. I finder ud af hvad der glæder eller sårer hinanden og hvordan I reagerer på forskellige ting. Derfor ved din værelseskammerat også, hvordan han eller hun kan hjælpe – nogle gange kræver det bare lidt ekstra opmærksomhed eller lidt tid for sig selv. En god stemning på værelset kræver en indsats fra dig; at du er positiv og åben over for din værelseskammerat.

Flyttefest

På Klank Efterskole flytter vi værelser to gange om året – i november og marts. Det gør vi fordi vi gerne vil have, at eleverne bor med forskellige og forskellige steder på skolen i løbet af skoleåret.