OPTAGELSE

KOM PÅ KLANK OG OPLEV HVAD DET VIL SIGE AT GÅ PÅ EFTERSKOLE

For at blive elev på skolen skal du først have besøgt eller haft en samtale på skolen sammen med dine forældre. (Se nærmere under “besøgsdage” på hjemmesidens forside)

Det er vores erfaring, at det altid er godt for begge parter at have mødt hinanden. Så får vi en mulighed for at tale med hinanden, og du og dine forældre kan danne jer et indtryk af det, der karakteriserer netop vores skole.

Først efter besøget på skolen tager du og dine forældre, og skolen stilling til din optagelse.

Tilmeldingen til et skoleår på Klank Efterskole sker ved udfyldelse af nedenstående formular. Oversigten over ledige pladser finder du her:

Se oversigten over ledige pladser >>

Efter tilmeldingen indbetales optagelsesgebyret på 2.000 kr. til Sparekassen Kronjylland, kt. 6114-4930095552.

Er der en ledig plads modtager du en bekræftelse fra os pr. mail. Er der ikke plads, hører du fra os, og du vil blive tilbudt at blive skrevet på ventelisten, så kontakter vi dig igen, når vi kan tilbyde dig en plads.

I tilfælde af venteliste på linjefaget, vil eventuelt ledige pladser, blive fordelt til elever på ventelisten efter “først til mølle…”

Optagelse på ventelisten sker kun efter aftale med kontoret.

Mange besøger os også på efterskolernes dag eller efterskolernes aften, hvor alle efterskoler landet over holder åbent hus. Efterskolernes Dag foregår hvert år den sidste søndag i september klokken 13.00 til 17.00, og Efterskolernes Aften foregår hvert år den anden onsdag i januar klokken 18.00 til 21.00. Så skriv det allerede nu i kalenderen.