på mulighedernes

efterskole

KUNST ER HÅNDVÆRK

På kunstlinjen sørger vi for at dine kunstneriske udtryk får lov til at folde sig ud, ved at give dig de rigtige værktøjer og tid.

Kunstlinjen på Klank Efterskole (6 timer/uge)

På Kunst kan du

• blive en del af et spændende og kreativt miljø
  • blive udfordret personligt og fagligt.
  • arbejde med kunst på en anderledes måde
  • udvikle dine kreative kompetencer

På kunstlinjen skal du arbejde med mange forskellige udtryksformer og projekter indenfor bl.a. installationskunst – maleri – skravering – skulptur – tegning – collage og meget mere.

Det praktiske arbejde er i højsædet på Klank Efterskoles kunstlinje. Men de praktiske teknikker bygger ovenpå en teoretisk viden. På Kunstlinjen skal du derfor lære om kunsthistorien gennem praktisk arbejde, for derved at få en dybere forståelse for faget.

Du får muligheden for at prøve kræfter med nye spændende emner og udtryksformer med baggrund i en historisk kontekst.

Vi vil på kunstlinjen tage udgangspunkt i den enkelte elevs niveau. Man kan derfor både være nybegynder og en “garvet” kunstner og stadig lære af undervisningen.

På Klank Efterskole tilstræber vi at skabe et levende og inspirerende kreativt miljø, hvor der skal skabes udtryk, dekoreres og udvikles på nye ideer. Dette opnås bl.a. ved at eleverne selv er med til at udforme årsplanen.

På Klank Efterskoles kunstlinje arbejder vi også sammen med bl.a. designlinjen og laver opgaver på tværs af linjefagene. Det er også sammen med linjefaget i design, at vi i foråret tager på fælles ekskursion til København. Her suger vi til os af kunst, kultur og kreativitet i landets spirende metropol. Ekskursionen indeholder fx rundvisning backstage på Det Kongelige Teater, samt relevante kunstmuseer. Vi kan også finde på at tage på Christiania og blive vist rundt i den kreative og kunstneriske oase.

Kunstlinjen skal være et rart og godt sted at være. Et sted hvor man kan udfolde og udfordre sine kreative tanker. Et sted hvor dygtige lærere og elever sammen opbygger og skaber nye ideer og kunstværker.

Kom og vær med til at opleve et lokale der summer af virkelyst og liv.

facility_1

Tid og sted

Der kan ikke tages tid på kunst, det handler om at kunne se ud over tid og sted.

facility_2

Redskaber og værktøj

Vi tilbyder mange former for redskaber til at forme kunsten. Du skal bare være kreativ nok.

facility_3

Område og lokaler

Vi gør meget ud af det kunstneriske hos eleverne, derfor er der selvfølgelig gode lokaler.