Adventure

på mulighedernes

efterskole

ADVENTURE PÅ KLANK EFTERSKOLE ER LIG MED UDFORDRING

Adventure på vores efterskole byder på masser af udfordringer, der giver plads til udvikling.

Adventure på Klank Efterskole ( 6 timer/uge )

Om Adventure linjen. Formålet med linjefaget Adventure er, at kvalificere eleverne til at deltage i adventure races. Du vil som elev komme til at opleve naturen og få helt specielle oplevelser. Du vil både opleve adventure i vand og på land, og kommer til at lave alt fra kajak til skydning.

Adventure på Klank Efterskole omfatter:

• Søjle 1: Kajak og svømning – vi har en kajak til dig!
  • Søjle 2: Mountainbike – vi har også en mountainbike til dig!
  • Søjle 3: Orientering – kort og godt!
  • Søjle 4: Cross Triathlon – 400 m svømning, 18 km cykling og 4 km løb.
  • Søjle 5: Forhindringsbane – vi har egen forhindringsbane!
  • Søjle 6: Skydning – bue, luftgevær og salonriffel!
  • Søjle 7: Klatreaktiviteter – i træer og på væg! (bl.a. vores egen klatrevæg)
  • Søjle 8: Vinterbadning – og sauna!
  • Søjle 9: Inliners – fart og kondition!

Eleverne skal opnå basale færdigheder inden for alle områderne således, at de i fællesskab kan løse den opgave, det er at gennemføre et adventure race.

Hvad er Adventure Race?

Adventure Race er en udholdenhedskonkurrence, der kombinerer orientering med en række discipliner. Deltagerne transporterer sig selv til fods/løb, i kajak, i kano, på mountainbike, på inliners og ved svømning. Ofte vil skydning, klatring og rappelling indgå i konkurrencen.

Der konkurreres i hold på 2 – 4 personer m/k. Det er særdeles vigtigt, at der er et godt samarbejde på holdet. Et Adventure Race kan vare fra få timer til hele dage.

Som led i træningen til Adventure Races på Klank Efterskole arbejdes der desuden med:

• Samarbejde – få holdet til at fungere optimalt.
  • Løbetræning – vi træner mod at løbe ½-marathon.
  • Førstehjælp.

Vi samarbejder med andre efterskoler om at lave løb og deltager i 4 – 5 Adventure Races på et år. Vi arrangerer selv et.

Vi deltager hver måned i en event/konkurrence væk fra skolen.

I forbindelse med linjefagsdage i efteråret, tager vi på tur med overnatning.

facility_1

Samarbejde og præstation

Adventure handler om at samarbejde for at præstere

facility_2

Redskaber og udstyr

Klank har alt du skal bruge til mountainbiking, klatring m.m.

facility_3

Området

Vi har de perfekte omgivelser uanset hvad du har lyst til med adventure.