eSport

på mulighedernes

efterskole

eSport på Klank efterskole er lig Fællesskab

– eSport på vores efterskole byder på masser af udfordringer, der giver plads til udvikling

eSport PÅ KLANK EFTERSKOLE (6 TIMER/UGE)

eSport er verdens største sport og den kan du blive del af her på Klank efterskole. eSport kombineres med vores linjefag, det kunne f.eks. se således ud 6 timer ugentlig fodbold som linjefag + 2 x 3 timer ugentlig eSport som valgfag.

Undervisning i eSport

Der sættes fokus på at højne elevernes individuelle færdigheder i spillet og evnen til sideløbende at implementere sin egen udvikling ind i et team-/gruppemiljø.

Der bliver sat fokus på problemløsning som et hold samt fokus på sund balance mellem det fysiske og psykiske element i eSport. I løbet af året skal vi styrke fællesskabet med teambuilding, og ”lære” at opdage egne svagheder i spillet, for efterfølgende at kunne forbedre dem.

På Klank eSporthold, med 20 elever pr. årgang og deltagelse i bl.a. YouSee eSportliga og DM i eSport for efterskoler, herunder indledende gruppespil og stor finaledag på scene. Det er ligeledes meningen at Klank Efterskole på sigt skal stå for denne finaledag, som roterer mellem efterskolerne. Ovenstående krydret med livestreaming af kampene, hvilket kræves til bl.a. DM. Her kan kammeraterne samles for live på storskærm at se og heppe på deres hold.

Undervisningen i valgfaget eSport vil indeholde flere aspekter som gør dig og dit hold til bedre spillere, og du får nogle færdigheder, som du kan bruge i mange andre sammenhænge senere i din uddannelse eller dit arbejde
– Teori, teknik, strategi og samarbejde på holdet med planlægning af mål og delmål
– Klar kommunikation med hurtige beslutninger og reaktioner – både individuelt og som hold.
– Med 10 high-end gamer computer kan vi tilbyde hold træning til CS:GO samt League of Legends

Kampe, liga og DM for efterskoler

– YouSee eSportliga
– DM i eSport for efterskoler (indledende gruppespil og stor finaledag på scene)
– Vi samarbejder med andre efterskoler der også har eSport og dyster mod hinanden
– Deltagelse til LAN-Events så som NPF, Midtjysk eSport og meget mere!

– eSport er udfordrende og sjovt og giver mange lærerige timer i et socialt fællesskab på og udenfor skolen.
– eSport er blevet en seriøs sport blandt unge på niveau med f.eks. håndbold og fodbold, og det kræver træning, viljestyrke og vedholdenhed for at blive god.
– I eSport går vi i dybden og træner intensivt i et konkurrencepræget miljø.
– Hvad enten du er novice eller ekspert vil indholdet kunne give dig masser af udfordringer. eSport er blevet optaget af Dansk Atletikforbund som en sportsgren og bliver derfor vægtet på højde med fodbold og håndbold.

Vil du være en del af Klank Efterskoles eSport hold! Skynd dig at melde dig til, vi har et begrænset antal pladser

Er det noget for dig >>