social ansvarlighed

SAMMEN BLIVER VI STÆRKE

ikke kun økonomisk, men også ved at vise omsorg for hinanden.

Motionsdag

De seneste år har vi her på Klank Efterskole afholdt motionsdag i skoleårets sidste uge, hvor eleverne om dagen har været inddelt til forskellige aktiviteter. Eleverne har valget mellem gåtur, løbetur, ro kajak, cykeltur m.m. og om natten et tilbud om 20 km. nat-hike.

Formålet med motionsdagen er at vi øger sundheden ved at dyrke motion, vi hjælper børn og unge, og styrker fællesskabsfølelsen samtidig med at vi udbreder et vigtigt budskab. Alle elever har fået til opgave at skaffe personlige sponsorer, som kvitterer med et beløb pr. kilometer deres barn tilbagelægger på motionsdagen/natten. Det er selvfølgelig helt frivilligt, men 1 kr. pr. kilometer bliver også til mange penge, når mange elever løber, går, ror i kajak eller cykler.

Alle penge går ubeskåret til velgørende organisationer, to år er pengene doneret til Børnecancerfonden. De sidste tre år er pengene gået til Børn, Unge og Sorg, som hver dag laver et fantastisk stykke arbejde for de mange børn og unge, der oplever sorg i forbindelse med alvorlig sygdom eller dødsfald i den nærmeste familie. I løbet af de sidste fem år har vi fået indsamlet kr. 122.637, 00

Som skrevet øverst – vi vil gerne vise, at sammen bliver vi stærke – ikke kun økonomisk, men også med omsorg for hinanden.

Projektet StartUp

”Startup” projektet er et innovationsprojekt, hvor eleverne i små grupper starter egen virksomhed. Der laves virksomhedsplan og budget – hvorefter virksomhedsplanen godkendes af et lærerpanel i bedste “Løvens hule” stil. En onsdag i november startes virksomheden op med bl.a. produktion og PR. På Klank Messen om fredagen sælges produkter og tjenesteydelser til forældrene

Halvdelen af overskuddet går til Børn, Unge og Sorg – den anden halvdel bestemmer eleverne over til fælles bedste.

“Indsamler”

Eleverne bidrager endvidere som “indsamlere” i forbindelse med 2 af de store landsindsamlinger

Røde Kors landsindsamling

Dansk Flygtningehjælps landsindsamling