TYSK

DET TYSKE SPROG ER EN
STOR DEL AF HISTORIEN

Vi arbejder på, at du opnår kulturel indsigt, historisk bevidsthed og sproglig selvtillid i kombination med det gode kammeratskab i klassen.

3 timer ugentligt.  Fp9, 9. klasses afgangsprøve. ( udtræksfag )

Jung sein, Märchen, Schule, Zukunft, Arbeit, Familieleben, deutsche Kultur und Sprachkenntnisse. Temaer, som du selv har indflydelse på, at vi kommer omkring i årets løb.

Vi læser, snakker, drøfter, chatter, spiller, lytter, ser film, øver rollespil, prøver os frem og tager lige vendingen igen. Vi spejler den tyske kultur i den danske. Hvorfor flager tyskerne ikke som vi til fødselsdage og hvorfor var tyske børnebøger under krigen så gravalvorlige og ikke fantasifulde og sprudlende som de danske børne- ungdomsbøger? Hvilke miljøer i Berlin er bare übercool og et ’must do’ visit værd?