MATEMATIK

MATEMATIK BRUGES HVER DAG UDEN VI TÆNKER OVER DET

Piet Hein

4 timer pr. uge. Mulighed for at aflægge 9. klasses afgangsprøve.

TAL, – Der er noget fint og forstandigt ved tal. De véd, hvad de vil, og de gør, hvad de skal. Piet Hein

Matematik hjælper os alle i vores dagligdag, i vores samfundsliv og til at forstå naturforhold. Vi arbejder derfor på, at du tilegner dig grundlæggende matematiske begreber og forstår at anvende matematikken i sammenhænge, der vedrører dagligliv, samfundsliv og naturforhold.

I matematikundervisningen arbejder vi med problemløsning i teori og praksis, bl.a. arbejder vi med algebra, brug af grafiske fremstillinger, benyttelse af variabler og formler og datatekniske hjælpemidler. I undervisningen skal du arbejde såvel selvstændigt som i samarbejde med andre for at tilegne dig ny kunnen.

Vi tilstræber, at du bliver mere sikker på matematikken og dens grundregler. Samtidig vil vi introducere dig for nye begreber, så du udvider din matematiske kunnen.