DANSK

DANSK UDVIKLER SPROGET OG SAMFUNDSFORSTÅELSEN

At reflektere er at bringe uorden i sine tanker.

Jean Rostand.

5 timer pr. uge. Mulighed for at aflægge 10. klasses afgangsprøve.

“At reflektere er at bringe uorden i sine tanker.” Jean Rostand.

Dansk er med til at udbygge dit sprog og din samfundsforståelse, så du bliver bedre rustet til at indgå i et mangesidet sprogligt fællesskab. Undervisningen skal fremme elevernes muligheder for at vurdere, tage stilling og handle, så de får et redskab til kontakt og kommunikation.

Vi arbejder med såvel det mundtlig og det skriftlige, som det grammatiske som det litterære. I det mundtlige lægger vi vægt på fri samtale, emne- og paneldiskussioner, gennemgang af tekster, foredrag om specifikke emner og lignende. I det skriftlige arbejde fokuserer vi på at lære dig at disponere dit stof, og vi arbejder med procesorienteret skrivning. Formålet med undervisningen er således at fremme din oplevelse af sproget, og dette skal være en kilde til udvikling af din personlige og kulturelle identitet.