Mød Klank

Adventure Race Optagelse billede af kort

Elev på Adventure

"Fællesskabet er en stor del af det at gå på Klank efterskole.
Du møder jævnaldrende fra hele landet og kan få en masse nye venner. Men fællesskabet kommer ikke af sig selv, du skal have vilje til at deltage og give noget af dig selv."

- Elev på Klank

Lærer på Adventure

"På Klank er er jeg så tæskeheldig, at undervise i adventure
og have en masse aktive og fede valgfag, hvilket jeg elsker!
Gennem undervisningen vil jeg gerne inspirere eleverne til
at kunne tage kampen op iført en kæmpe ja-hat og opnå følelsen af at mestre."

- Signe Skovgaard-Hansen

Adventure Race

Adventure Race er en udholdenhedskonkurrence, der kombinerer orientering med en række forskellige discipliner.

Deltagerne transporterer sig selv til fods/løb, i kajak, i kano, på mountainbike, på inliners og ved svømning. Ofte vil skydning, klatring og rappelling også indgå i konkurrencen.

Der konkurreres i hold på 2 – 4 personer m/k.
Her er samarbejdet på holdet særdeles vigtigt, da det er hele holdet der skal i mål. Et Adventure Race kan vare fra få timer til hele dage.

"Vi forventer ikke, at man er elitesportudøver for at kunne følge med. Det er dét, som er det fede ved netop vores efterskole, at det ikke er et krav. Det er trods alt mulighedernes efterskole."

KOM PÅ KLANK OG OPLEV HVAD
DET VIL SIGE AT GÅ PÅ
EFTERSKOLE

Det er vores erfaring, at det altid er godt for begge parter at have mødt hinanden. Så får vi en mulighed for at tale med hinanden, og du og dine forældre kan danne jer et indtryk af det, der karakteriserer netop vores skole.

For at blive elev på skolen skal du først have besøgt eller haft en samtale på skolen sammen med dine forældre.

Hvis du får lyst til at besøge os eller tilmelde dig til Efterskolen, så tryk på nedenstående.